19 Mayıs 2010 Çarşamba

Son Şampiyon

Farklı, değişik, diğer, öteki...

Çocukluğumdan beri hayal ettiğim bişeydi aslında, üç büyükler dışında bi takımın şampiyon olması.(burada bi parantez açmakta yarar var, hayalim fenerbahçenin yarışta geri kaldığı bir sezondu, tam da tersi oldu skandalik bi şekilde.ha kötü olmadı ama, buruk bi mutluluk oldu benim için...)Rüyanın gerçek olması gibi bişey tabi fakat benim gibi bi hayalperest için bile fazla iyimserdi bu beklenti.Olamayacağını düşündüm hiçbir zaman, G.Antep, Kocaeli, Sivas, Kayseri illerinin futbol takımları biçok kez çok yaklaştılar mutlu sonla biten sezonlara.Ama olmadı, olamadı, başaramadılar maalesef.Bursaspor ise bunu başardı.Bunu başarmasını önemli kılan bir önemli faktör de son üç beş haftaya kadar üç büyüklerin hepsinin yarışın içinde olduğu bi sezonda başarılmasıdır.Bir diğer büyük Trabzonun da boş sezon geçirmediğini, Türkiye Kupası'nı aldığını ve ligin finalinde şampiyonluğun diğer adayının deplasmanından beraberlik çıkararak şampiyonu belirlediğini unutmamak lazım.

Bu sezonun teknik ve psikolojik biçok yönü vardır, psikolojisini de tekniğini de inceleyecek kadar takip etmedim ligi, tonla uzmanı var zaten bu işin bu ülkede.

Bu sezon bi Fenerli olarak TSL hakkında attığım tek post da izlediğim belki tek maç olan fb-bursa maçı sonrasındaydı, bu da çok manidar benim açımdan.Sadece bursa yenilgisini izleyebilmek, Bursa şampiyonluğuna sevinmek, Fenere üzülmek vs. O maçta da iyi bi takım olduğunu düşünmüştüm Bursa'nın ama bi şampiyondan ziyade "underdog" sağlam bi takıma benziyorlardı.

Şükrü Saraçoğlu Stadında olanlar çok üzücü, kötü bi romantik komedinin şapşal kaybeden erkeği rolünde onlarca taraftar.Sorumlusu kim ise bu kadar amatörce iş yapılmasını anlayamam, bilinçli bişeyse ayıbın eylem hale gelmiş şeklidir.Diğer trajik olan da ligin "cumhuriyet!" olan tek kulübünün başına böyle absürd olaylarların gelmesidir sürekli olarak.

Yeni bi çağ başlar mı ülke futbolunda bilmiyorum, benim bu konularda çok ümidim yoktur;genelde negatif taraftan bakarım böyle olaylara ama sanmıyorum da yani; kafalar temelde değişmedikçe ülke genelinde hiçbi konuda yüksek oranlı gelişimler olmayacaktır diye tahmin ederim.Olayın boyutlarını çok da yakından takip edemedim dediğim gibi, zaman gösterecek olacakları.

Sonuç olarak tebrikler Bursaspor'a, başarılarının devamını diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder